Välillä on tarpeen ottaa breikkiä työstä tai sähköposteista ja antaa automaattivastaajan huolehtia viestittelystä. Tässä artikkelissa opastamme sinua asettamaan Gmailissa automaattivastaajan eli lomaviestin.

1. Sisäänkirjautuminen Gmail-tiliisi

Aloita kirjautumalla sisään Gmail-tilillesi.

2. Asetukset

Klikkaa oikeassa yläkulmassa olevaa ratas -kuvaketta ja valitse "Asetukset" pudotusvalikosta.

3. Lomavastaajan asettaminen

Rulla läpi asetusvalikkoa alas kunnes löydät osion "Lomavastaaja". Valitse ensin "Lomavastaaja on".

4. Lomavastaajan ajastaminen

Voit määritellä lomavastaajan alkamis- ja päättymispäivät. Valitse päivämäärät valikosta. Jos et määritä loppupäivää, lomavastaaja on päällä kunnes sen manuaalisesti kytkee pois.

5. Viestin laatiminen

Seuraavaksi kirjoita viesti, jonka automaattivastaaja lähettää saapuville viesteille. Voit määritellä sekä otsikon että varsinaisen viestin.

6. Vastaajan käyttöönotto

Kun olet tyytyväinen viestiisi, klikkaa alareunasta "Tallenna muutokset". Nyt automaattivastaaja on aktivoitu.

7. Vastaajan poisto käytöstä

Kun palaat töihin tai et enää tarvitse automaattivastaajaa, voit kytkeä sen pois päältä menemällä takaisin samaan kohtaan Asetuksissa ja valitsemalla "Lomavastaaja pois päältä". Muista tallentaa muutokset.

Yhteenveto

Gmailin lomavastaaja on erinomainen työkalu pitää yhteyttä kontaktisi kanssa poissaolosi aikana. Voit määritellä päivämäärät, jolloin vastaaja on aktiivinen ja laatia itse viestin, joka lähetetään automaattisesti. Toivottavasti nämä ohjeet helpottavat sen käyttöönottoa!

Auttoiko artikkeli teitä? 330 käyttäjistä hyötyivät artikkelista (878 Äänet)